måndag 15 november 2010

Söta små varvmarkörer för stickning

Fick en förfrågan om jag kunde skriva om rundstickning. Det kan jag tyvärr inte eftersom jag aldrig provat på det, men nu blev jag riktigt sugen på att testa. Har ett par rundstickor hemma så behöver bara komma på ett projekt först.
Har i alla fall lyckats sticka klart makens födelsedagssockar. Stickade dem på strumpstickor, vilket gick riktigt bra. Något som är väldigt bra att ha när man stickar med strumpstickor (och också när man stickar med rundstickor antar jag) är varvmarkörer.
Dessa små söta varvmarkörer i form av hjärtan hittade jag på eBay förra året.  De kostade 30 kronor för 6 hjärtan i 3 olika storlekar.  Självklart kan man använda en tråd för samma syfte, men de här är ju helt klart sötare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar