fredag 26 november 2010

Måla på ljus

Har precis överlevt att köra i snöfall i England för första gången. Det var visserligen inte mycket snö men när man vet att Engelsmännen inte har hört talas om varken halkkörning eller vinterdäck är man ändå lite nervös. Så när jag kom hem var jag tvungen att lugna ned mig med lite pyssel. :)
Förra helgen var jag i en pysselaffär som ligger i närheten av oss och köpte färg som man kunde måla på ljus med. Tänkte att jag kunde testa det ikväll. Så nu har jag gjort en provmålning och målat hjärtan på ljusen vi har i eldstaden. Det var ganska svårt för färgen fäste inte så bra och det gick inte så bra att få ett jämnt färglager, men står man på lite avstånd så syns inte det. Nu ska jag testa att måla ett adventsljus också (såna finns inte att köpa här så tänkte att jag får väl göra ett eget).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar