lördag 25 september 2010

Tripod

Eftersom detta ska bli en pyssel- och bakblogg vill jag ju kunna lägga upp fina bilder på det jag gjort här. Innan jag startade denna bloggen var jag dock lyckligt ovetande om hur svårt det var att ta bra närbilder inomhus. Efter att hela veckan ha suckat och stönat över hur dåliga alla bilder blev (för varje bild som är okej har jag tagit ungefär 20 bilder som är alldeles suddiga och/eller skeva) så föreslog min man att jag skulle investera i en mini-tripod eftersom jag uppenbarligen inte kan hålla kameran tillräckligt stilla när jag tar korten. :) Sagt och gjort, idag blev det ett besök i närmaste kamerabutik. Men när jag kom in i affären och såg alla tripods kunde jag ju självkart inte hålla mig till att köpa en liten tripod som man ställer på bordet, utan kom hem med en som när nästan lika lång som jag!
Har redan testat att fota lite grann här hemma och det verkar faktiskt hjälpa. Nu ser jag jättemycket fram emot att ta fler kort på mina pyssel och bakverk och hoppas att jag kommer blir bättre och bättre på att ta fina bilder ju mer övning jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar