lördag 5 februari 2011

Pennhållare

De sista veckorna har det inte blivit så mycket pyssel härhemma, främst för att vi har renoverat badrummen och målat om alla rum så hela huset har varit totalt kaos i 4 veckor. Nu är dock allt klart och jag njuter av att ha huset rent och saker och ting på sina rätta platser igen.

På tal om ordning och reda så tröttnade jag för ett tag sen på att vi hade pennor liggande överallt i hela huset så jag bestämde mig för att göra några enkla pennhållare. Med hjälp av några gamla konservburkar, lite tyg och svarta sidenband knåpade jag ihop de här:
Så här gjorde jag:
1.       Först la jag burkarna i hett vatten för att få bort etiketterna och rengöra dem
2.       Sen klippte jag en rektangulär tygbit som var lite större än burkens yta och fäste den på konservburken med hjälp av klister
3.       Sen satte jag på sidenbandet

Tre pennhållare tog mindre än en halvtimma att göra och nu är alla pennor prydligt samlade på ett och samma ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar