söndag 12 december 2010

Adventskalender

Oj oj oj, en hel vecka utan bloggande, men nu är jag tillbaka! Den här veckan har varit mycket med jobb, vänner på besök och julshopping, så det är väldigt skönt att ha en avkopplande söndag idag där jag bara kan mysa hemma och kanske pyssla lite. :)

Kom på att jag ännu inte lagt upp min adventskalender, som jag gjorde till maken i ett försök att få honom i lika mycket julstämning som jag, här på bloggen. Jag tog helt enkelt en gammal anslagstavla vi hade hemma, klädde den med ett grönt tyg och sydde därefter 24 små vita påsar som jag broderade in siffrorna på. Så här i efterhand tror jag att broderiet var lite onödigt tidskrävande. Hade jag gjort om det igen hade jag nog nöjt mig med att måla siffror på tyget istället, men jag insåg inte innan riktigt hur lång tid broderandet skulle ta. De flesta påsarna är fyllda men en chokladbit men några innehåller lappar med instruktioner till att titta på ett visst ställe i huset där jag på förhand gömt undan en liten större present. Jag vet inte riktigt om han faktiskt kommit mer i julstämning, men han blev i alla fall glad för den! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar